RISE-UP— ERASMUS-JMO-2023-HEI-TCH-RSCH

 

З 1 вересня 2023 року на кафедрі матеріалознавства і новітніх технологій реалізується проект 101127143  —  RISE-UP — ERASMUS-JMO-2023-HEI-TCH-RSCH по Модулю Жана Моне  “Радіаційна безпека: європейсько-український підхід” (RadiatIonSafety: European-UkrainianAPproach).

Цілі проекту:

1. Просування політики ЄС у фізико-технічній, медико-біологічній, юридичній сферах щодо доцільності використання «зеленої» атомної енергії в сучасних геополітичних умовах.

2. Підвищення якості професійної підготовки з акцентом на важливості формування системних мультидисциплінарних компетентностей у сфері радіаційної безпеки (фізико-технічна, медико-біологічна, правова сфери) за стандартами ЄС.

3. Теоретична та практична підготовка студентів та зацікавлених осіб з питань радіаційної безпеки.

4. Просування концепції навчання впродовж життя через вільний доступ до електронних курсів з радіаційної безпеки через соціальні мережі та веб-сайт проекту.

Стратегічною метою курсу є побудова платформи (теоретичний курс, практичні заняття, інформаційний веб-сайт), яка б поєднувала в собі інформаційну, освітню та нормативну складові, що сприятиме формуванню об’єктивної та виправданої позитивної громадянської позиції у питаннях, пов’язаних із використання ядерної енергії та джерел іонізуючого випромінювання з точки зору необхідності дотримання певних заходів безпеки та правил, які дозволять їх ефективне та безпечне використання.

Тактичною метою курсу є формування в студентів системи мультидисциплінарних знань про природу радіоактивного випромінювання, фактори ризику, біологічну дію, дозові характеристики іонізуючого випромінювання, радіаційну гігієну та радіаційних захист в контексті необхідності забезпечення реалізації державної політики України у сфері радіаційної безпеки за умови гармонізації норм та законодавчих актів з вимогами Євросоюзу. Реалізація завдань курсу відбуватиметься в рамках пріоритетів, окреслених Європейською комісією.

Основна цільова група нашого проекту – студенти ПНУ і ІФНМУ (Україна) та AGH UST (Польща), незалежно від спеціалізації основного напряму освіти (технічна, медична чи громадська), тому навчальна програма курсу передбачає можливість гнучкого пристосування до потреб студента з отриманням повного набору програмних результатів, що стосуються різних галузей знань, що дає можливість використовувати уніфіковану класифікацію компетенцій Tuning  з набором компетентностей:

Інструментальні компетентності: здатність до аналізу і синтезу; здатність до організації діяльності та планування часу; базові загальні знання; здатність застосовувати знання на практиці; навички управління інформацією (уміння знаходити та аналізувати інформацію з різних джерел); розв’язання проблем.

Міжособистісні компетентності: здатність до критики; самокритика; взаємодія (робота в команді); міжособистісні навички та вміння; здатність працювати в міждисциплінарній команді; здатність спілкуватися з експертами з інших галузей; здатність працювати в міжнародному середовищі; етичні зобов’язання.

Системні компетентності: дослідницькі навички і уміння; здатність до навчання; здатність породжувати нові ідеї (креативність); лідерські якості; здатність працювати самостійно; планування і управління проектами; турбота про навколишнє середовище.

Концепція курсу передбачає формування та роботу за трьома напрямами – фізико-технічним, біомедичним та нормативним з формуванням спільних висновків і можливістю поглибленого вивчення одного з трьох напрямів.

Результати вхідного опитування

 

 

Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the European Education and Culture Executive Agency (EACEA). Neither the European Union nor EACEA can be held responsible for them.