Запровадження індивідуальних навчальних планів студентів дає можливість формувати індивідуальну освітню траєкторію, враховувати результати навчання за академічною мобільністю та неформальною освітою.
Індивідуальний графік навчання
Індивідуальний графік навчання становить форму організації навчання здобувача вищої освіти, при якій частина дисциплін навчального плану вивчається ним самостійно, у тому числі з використанням технологій і засобів дистанційного навчання.
Надання індивідуального графіка навчання повинно бути спрямованим на індивідуалізацію навчання, посилення самостійної роботи здобувачів вищої освіти, підвищення рівня практичної професійної підготовки майбутніх фахівців та розкриття їхніх індивідуальних творчих здібностей, створення умов для оволодіння новітніми освітніми технологіями.
Індивідуальний графік навчання надається здобувачам вищої освіти денної форми навчання не більш як на один семестр. За необхідності, та при належному обґрунтуванні цей термін може бути продовжений.
Дія індивідуального графіка навчання не поширюється на лабораторні заняття, які проводяться з використанням спеціального чи виробничого обладнання, а також на всі види практик.
Якщо здобувач вищої освіти навчається за кошти фізичних, юридичних осіб, то при наданні йому індивідуального графіка навчання, оплата за навчання здійснюється у повному обсязі.
Положення про порядок навчання здобувачів вищої освіти за індивідуальним графіком
Переведення студентів, які навчаються за кошти фізичних або юридичних осіб, на вакантні місця державного замовлення
Переведення студентів, які навчаються за кошти фізичних і юридичних осіб, на місця державного замовлення здійснюється за умови наявності вакантних або додаткових держбюджетних місць. Вакантні місця державного замовлення з’являються в результаті відрахування з Університету студентів, які навчалися на місцях державного замовлення, переведення їх на іншу форму навчання або до іншого вищого навчального закладу, в разі виділення Міністерством освіти і науки України додаткового державного місця.
Переведення студентів, які навчаються за кошти фізичних і юридичних осіб, на місця державного замовлення здійснюється в межах одного курсу і однієї спеціальності після закінчення екзаменаційної сесії.
За відсутності вакантних місць державного замовлення на даній спеціальності, використання вакантних місць з інших спеціальностей здійснюється лише з дозволу Міністерства освіти і науки України і у межах державного замовлення відповідного року.
Повторне вивчення навчальної дисципліни
Положення регламентує процедуру повторного вивчення навчальної дисципліни, тобто ліквідації академічної заборгованості здобувачами освіти, які не виконали індивідуальний навчальний план семестру з однієї, двох або трьох дисциплін і при семестровому контролі отримали оцінку «незараховано» чи «незадовільно» (FX або F).
Повторне вивчення здобувачем освіти конкретної навчальної дисципліни впродовж одного з наступних семестрів поточного або наступного навчального року дозволяється тільки один раз. Ця процедура передбачає виконання усіх видів робіт згідно із силабусом навчальної дисципліни. Граничним терміном атестації здобувача освіти з дисципліни має бути останній день тижня, що передує наступній атестації, термін проведення якої встановлюється графіком навчального процесу відповідної освітньої програми.
Якщо повторне вивчення навчальних дисциплін здійснюється здобувачем освіти під час його навчання в останньому семестрі ОР бакалавра чи магістра, атестація здобувача освіти має бути проведена за два тижні до початку роботи Екзаменаційної комісії, графік якої регламентується наказом ректора університету.
Розмір оплати за надання освітньої послуги встановлюються у договорі (контракті), що укладається між закладом вищої освіти та фізичною
(юридичною) особою, яка замовляє платну освітню послугу для себе або для іншої особи, беручи на себе фінансові зобов’язання щодо її оплати.
Положення про порядок повторного вивчення навчальних дисциплін
Перезарахування результатів навчання з освітніх компонентів
Перезарахування результатів навчання з освітніх компонентів проводиться на підставі порівняння освітньої програми відповідної спеціальності та академічної довідки або додатку до документа про попередню освіту, коли назви освітніх компонентів ідентичні або мають незначну стилістичну різницю. При цьому керуватися, щоб у процесі перезарахування форм підсумкового контролю з освітніх компонентів екзамен може бути зарахований як залік з відповідною оцінкою за шкалою ЄКТС та залік, який був оцінений за шкалою ЄКТС, – може бути зарахований як екзамен з відповідною оцінкою.
Визнання результатів навчання здійснюється за заявою здобувача освіти на підставі академічної довідки або додатка до документа про освіту (диплома молодшого спеціаліста, фахового молодшого бакалавра, бакалавра, спеціаліста, магістра), виданого закладом освіти.
Заява про визнання результатів навчання подається здобувачем освіти керівнику навчального структурного підрозділу на початку семестру
(впродовж першого тижня навчального семестру) з тим, щоб у випадку невідповідності компетентностей та програмних результатів навчання і відмови у визнанні, здобувач освіти міг пройти підготовку з відповідних освітніх компонентів зі здобувачами, до яких він буде приєднаний чи іншого року вступу в повному обсязі.
Положення про порядок визнання результатів навчання та ліквідації академічної різниці
Дуальна форма здобуття вищої освіти
Дуальна форма здобуття фахової передвищої та вищої освіти – це спосіб здобуття освіти, що передбачає поєднання навчання в Університеті з навчанням на робочих місцях на підприємствах, в установах та організаціях для оволодіння програмними результатами, поглиблення
практичних умінь і навичок та набуття певної кваліфікації. У вищій освіті дуальна форма є одним зі способів здобуття освіти здобувачами денної форми здобуття освіти.
Дуальна форма передбачає часткове перенесення процесу формування програмних компетентностей і результатів навчання в умови
професійної практичної діяльності. При цьому частина обсягу освітньої діяльності замість аудиторної та самостійної роботи виконується у формі навчання на робочому місці (робочих місцях) з відповідним перерозподілом навчального навантаження здобувача освіти в межах освітніх компонентів.
Метою впровадження дуальної форми здобуття освіти в Університеті є підвищення якості підготовки здобувачів освіти для професійної діяльності.
Положення про дуальну форму здобуття фахової передвищої та вищої освіти.
Академічна мобільність
Для реалізації права на академічну мобільність Університет та іноземний заклад освіти (наукова установа) або інший український заклад
освіти (наукова установа) укладають у письмовій або електронній формі договір між закладами-партнерами про виконання програми академічної мобільності.
Положення про академічну мобільність учасників освітнього процесу.
Порядок зарахування результатів неформальної освіти
Зарахування результатів неформальної освіти з навчальних дисциплін проводять за заявою здобувана вищої освіти на ім’я керівника структурного підрозділу (декана факультету/директора інституту) на підставі академічної довідки, додатка до документу про вищу освіту (диплома молодшого спеціаліста/молодшого бакалавра, бакалавра, спеціаліста, магістра), виданих закладом вищої освіти, або витягу з навчальної картки студента, завіреної в установленому порядку, або сертифіката про практику/стажування, або сертифіката про проходження тренінгу тощо.
Заяву про зарахування результатів неформальної освіти з навчальних дисциплін здобувач вищої освіти подає протягом перших 10 робочих днів від початку семестру задля того, щоб у випадку відмови у зарахуванні він зміг пройти підготовку з відповідної дисципліни в повному обсязі.
У випадку подання зазначених документів іноземною мовою заявник подає їх переклад, нотаріально завірений в установленому порядку.
Положення про визнання результатів навчання, здобутих шляхом неформальної освіти.